Bel Yanları Eritme Hareketleri Nelerdir?
13 Temmuz 2024

Bel Yanları Eritme Hareketleri Nelerdir?

Bel Yanları Eritme Hareketleri

Bel yanlarını eritmek, hem estetik açıdan hem de sağlık açısından önemli bir konudur. Bel yanlarında biriken yağlar, kişilerin kendilerini fiziksel ve ruhsal olarak rahatsız hissetmelerine neden olabilmektedir. Bu yazıda, bel yanlarını eritmek için uygulanabilecek etkili egzersizleri ele alacağız. Bu egzersizleri düzenli olarak uygulayarak, daha sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olabilirsiniz.

Bel Yanlarını Eritme Egzersizleri

Bel yanlarını eritmek için evde kolayca yapabileceğiniz bazı etkili egzersizler bulunmaktadır. Bu egzersizleri hiçbir mekanik alet kullanmadan ve spor salonuna gitmeden uygulayabilirsiniz.

  • Dirsek Dize Hareketi: Yumuşak bir minderin üzerine sırt üstü yatın. Ayaklarınızı yerden yaklaşık 5 cm kadar kaldırarak bekleyin. Elleriniz başınızın arkasında birleşmiş şekilde olsun. Yerden kaldırdığınız ayağınız ile çapraz dirseğinizi birbirine değdirmeye çalışın. Bu hareketi yaparken karın kaslarınızı sıkın ve yan bölgelerinizi sertleştirin. Sert bölgelerdeki yağlar daha kolay eriyecektir.
  • Topuğa Ulaşma Hareketi: Bu, bel yanlarını eritme hareketlerinin en etkili olanlarından biridir. Minderin üzerine sırt üstü yatın ve dizlerinizi dik olacak şekilde toplayın. Ancak topuklarınız kalçanıza yakın olmamalıdır. Karın ve yan bölgelerinizi sıkarak sağa ve sola doğru eğilin ve topuklarınıza dokunmaya çalışın. Bu hareketi setler halinde uygulayın.
  • Dambıl Sağa Sola Hareket: Kendinize uygun ağırlıkta iki dambıl seçin. Ayakta dik pozisyonda durun. Karın ve bel kaslarınızı sıkarak, vücudunuzu sağa 30 derecelik açı ile eğin ve bu pozisyonda 2 saniye bekleyin. Aynı hareketi sol tarafa da uygulayın. Bu hareketi setler halinde yapın ve set aralarında 30-45 saniye dinlenin.

Egzersize Başlamadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bel yanlarını eritme hareketlerine başlamadan önce mutlaka doktora muayene olunmalıdır. Vücudunuzun ve sağlığınızın spor yapmaya uygun olup olmadığını öğrenmek önemlidir. Bilinmeyen bir rahatsızlık veya anormallik varsa, doktor kontrolünde egzersiz yapılmalıdır. Her spor aktivitesi öncesinde doktor muayenesi ve sağlık raporu almak şarttır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Karın Kası Yapma Hareketleri Nelerdir?

Karın Kası Yapma Hareketleri Nelerdir?

Evde Omuz Genişletme Hareketleri Nelerdir?

Evde Omuz Genişletme Hareketleri Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Evde Egzersiz Hareketleri Nasıl Yapılır?

Evde Egzersiz Hareketleri Nasıl Yapılır?

Yeni Lisan Hareketi Nedir?

Yeni Lisan Hareketi Nedir?

Göğüs Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Göğüs Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Boyun Düzleşmesi Hareketleri Nelerdir?

Boyun Düzleşmesi Hareketleri Nelerdir?

Alt Karın Hareketleri Nelerdir?

Alt Karın Hareketleri Nelerdir?

Aerobik Göbek Hareketleri Nelerdir?

Aerobik Göbek Hareketleri Nelerdir?

Spor Yapma Hareketleri Nelerdir?

Spor Yapma Hareketleri Nelerdir?

Body Hareketleri Nelerdir?

Body Hareketleri Nelerdir?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Omuz Hareketleri Nelerdir?

Omuz Hareketleri Nelerdir?

Arka Kol Kası Hareketleri Nelerdir?

Arka Kol Kası Hareketleri Nelerdir?

Vücut Hareketleri Nelerdir?

Vücut Hareketleri Nelerdir?

Germe Hareketleri Nasıl Yapılır?

Germe Hareketleri Nasıl Yapılır?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Plates Topu Hareketleri Nelerdir?

Plates Topu Hareketleri Nelerdir?

Evde Fitness Hareketleri Nelerdir?

Evde Fitness Hareketleri Nelerdir?

Kuvvet ve Hareket Türleri ve Özellikleri

Kuvvet ve Hareket Türleri ve Özellikleri

Bel Hareketleri Nelerdir?

Bel Hareketleri Nelerdir?

Karete Hareketleri Nelerdir?

Karete Hareketleri Nelerdir?

Simit Eritme Hareketleri Nasıl Yapılır?

Simit Eritme Hareketleri Nasıl Yapılır?