Vücut Sıkılaştırma Hareketleri Nelerdir?
20 Haziran 2024

Vücut Sıkılaştırma Hareketleri Nelerdir?

Kuvvetli ve fit bir görünüm elde etmek için doğru egzersiz hareketlerini bilmek ve uygulamak oldukça önemlidir. Vücudunuzu iyi bir forma sokmak istiyorsanız, öncelikle beslenmenize dikkat etmelisiniz. Ayrıca, düzenli spor yapmayı ihmal etmemelisiniz. Beslenme ve spor düzenine dikkat ettiğinizde, vücudunuz sıkı ve fit bir görünüme kavuşacaktır.

Vücut Sıkılaştırma İçin Temel İlkeler

Vücut sıkılaştırma, özellikle kadınların en çok istediği hedeflerden biridir. İlk olarak dengeli beslenmek ve alınan gıdaları vücudun ihtiyaçlarına göre belirlemek bu sürecin vazgeçilmezlerindendir. Tüm sportif faaliyetlerde en temel kural, öncelikle vücudun ısınmasını sağlayacak ısınma hareketleridir. Bu ısınma hareketleri basit ve zorlayıcı olmamalıdır. Öncelikle tempolu bir yürüyüş, hemen ardından egzersizlere başlamanız yapılacak egzersizler için oldukça faydalı bir ısınma yöntemi olacaktır. Sağlık problemi olan kişilerin ise bu egzersizleri ve ısınma hareketlerini yapmadan önce mutlaka doktorlarına danışmaları gerekir.


  • Plank Hareketi: İlk önce yere uzanmış bir şekilde dirseklerinizi, 90 derecelik açı ile şınav çeker pozisyonda tutun. Bu egzersizi yaparken sadece dirsekleriniz, kolunuzun ön kısmı ve ayak parmak uçlarınız yere hafif olarak değmelidir. Bu egzersizi yaparken vücut dimdik ve düz durmalı, kalça ve karın kasları gerilmelidir. Bu hareketi 40 saniyeden üç kez uygulamanız gerekir.
  • Squat Hareketi: Bu egzersiz sayesinde kalça kasları etkin bir şekilde çalışmaktadır. Ayaklar omuz genişliğinde açık, parmak uçları karşı tarafı gösterecek şekilde durmalıdır. Bu egzersizi yaparken yere doğru çömelme sırasında kalça dışarıya çıkarılmalıdır. Gövde kısmı dik durumda olmalı ve dizler parmak uçlarını geçmemelidir. Bu hareketi 3 kez 12 tekrar şeklinde yapabilirsiniz.
  • Hip Lift Hareketi: Vücut sıkılaştırma hareketleri sayesinde özellikle kalça ve karın kasları mükemmel çalışmaktadır. İlk önce dizleri büküp yere uzanmalısınız. Bir bacağı ileriye doğru uzatın, havaya kaldırın ve karnınızı mümkün olduğunca sıkın. Karın bölgesini egzersiz bitene kadar sıkı tutmalısınız. Vücudu, dümdüz olana kadar yukarı doğru itmelisiniz. Bu şekilde 1 veya 2 saniye bekleyip daha sonra aşağı inin. Tüm tekrarları yaptıktan sonra diğer bacağa da aynı hareketleri uygulamalısınız. Bu hareketleri 3 kez 10 tekrar şeklinde yapmalısınız.
  • Push Up Hareketi: İlk önce eller omuz genişliğinde açılarak yere konulmalıdır. Bacaklar, ayak parmak uçları yerde olacak şekilde geriye doğru uzatmalısınız. Daha sonra nefes alarak gövde yere indirilir ve nefes verilerek tekrar gövde yukarı doğru itilir. Bu egzersiz hareketleri 3 kez, 12 tekrar yapılması gerekir.
  • Lunge Hareketi: Bu vücut sıkılaştırma hareketleri, bacakları ve kalçaları sıkılaştırmak için yapılmaktadır. İlk önce bacaklar omuz genişliğinde açılarak, açık şekilde ayakta durulur. Bir bacağınızı ileri doğru büyük şekilde bir adım atın. Diğer bacak ise olduğu yerde kalmalıdır. Daha sonra belinizi dik tutarak dizlerinizi bükmelisiniz. Arkadaki bacağın diz kısmı yere değene kadar aşağıya doğru inin. Tam bu sırada ayağınız parmak ucunda, öndeki ayağınız yere tam olarak basmalıdır. Bu durumda 2 veya 3 saniye durduktan sonra aynı hareketi yapmak için diğer bacağa geçebilirsiniz.
Yukarıdaki 5 adet vücut sıkılaştırma hareketi ile vücudunuz hem sıkılaşacak hem de fit bir görünüme sahip olacaksınız.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Peristaltik Hareket Nedir?

Peristaltik Hareket Nedir?

Dönme Hareketi Nelerdir?

Dönme Hareketi Nelerdir?

İlginizi Çekebilir

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Dünyanın Güneş Etrafındaki Hareketi ve Sonuçları

Dünyanın Güneş Etrafındaki Hareketi ve Sonuçları

Yüz Yogası Hareketleri Nelerdir?

Yüz Yogası Hareketleri Nelerdir?

Break Dans Hareketleri Nelerdir?

Break Dans Hareketleri Nelerdir?

Lunge Hareketi Nasıl Yapılır?

Lunge Hareketi Nasıl Yapılır?

Evde Egzersiz Hareketleri Nasıl Yapılır?

Evde Egzersiz Hareketleri Nasıl Yapılır?

Güncel

Ayak Hareketleri Nasıl Yapılır?

Ayak Hareketleri Nasıl Yapılır?

Güncel

Beden Eğitimi Hareketleri Nelerdir?

Beden Eğitimi Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Yeni Lisan Hareketi Nedir?

Yeni Lisan Hareketi Nedir?

Step Hareketleri Nelerdir?

Step Hareketleri Nelerdir?

Tektonik Hareketler Nelerdir?

Tektonik Hareketler Nelerdir?

Hareket Enerjisine Örnekler

Hareket Enerjisine Örnekler

Çembersel Hareket Nelerdir?

Çembersel Hareket Nelerdir?

Bebek Hareketleri Ne Zaman Hissedilir?

Bebek Hareketleri Ne Zaman Hissedilir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Rönesans ve Reform Hareketleri Nelerdir?

Rönesans ve Reform Hareketleri Nelerdir?

Kol Hareketleri Nelerdir?

Kol Hareketleri Nelerdir?

Karın Sıkılaştırıcı Hareketler Nelerdir?

Karın Sıkılaştırıcı Hareketler Nelerdir?

Evde Spor Hareketleri Nelerdir?

Evde Spor Hareketleri Nelerdir?

Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

İç Bacak Eritme Hareketleri Nelerdir?

İç Bacak Eritme Hareketleri Nelerdir?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Boyun Düzleşmesi Hareketleri Nelerdir?

Boyun Düzleşmesi Hareketleri Nelerdir?

Squat Hareketleri Nelerdir?

Squat Hareketleri Nelerdir?

Alt Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Alt Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Bacak Hareketleri Nelerdir?