Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?
12 Temmuz 2024

Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

Kas Yapma Hareketleri

Kas yapma hareketleri, kişilerin efor ve enerji sarf ederek vücutlarındaki yağ kütlelerini belirlenmiş olan çeşitli bölgesel hareketlerle yakarak kas yapmalarıdır. İnsan vücudunda sayısı oldukça fazla olan çeşitli bölgelere ait kas yapıları vardır. Bu yapılarda kas yoksa yerini yağ ve et katmanı kaplamaktadır. Kas yapma hareketleri öğrenilerek, düzenli ve dengeli şekilde uygulandığında kişilerin fiziki yapıları değişecektir.

Kas yapma hareketleri oldukça fazladır. Hareketlere başlamadan önce ilk olarak vücuttaki hangi bölgelerimize kas yapacağımızı belirlemeliyiz. Örneğin, göğüs ve omuz kasları yapılacaksa öncelikle kol kaslarımızı güçlendirmemiz gerekecektir. Çünkü omuz ve göğüs bölümlerimize ağırlık uygulanacağı zaman en önce kollarımızın alt yapısını oluşturmuş olmalıyız. Kas yapma hareketlerinin uygulanmasını kendi başımıza değil, spor hocalarından, eğitmenlerden ve uzman kişilerden almalı ve uygulamalıyız. Hareketler set halinde yapılmalıdır. Set sayısı belirlenerek bu sayılara özen gösterilmeli ve set aralarında 30-45 saniye arasında vücudumuzu dinlendirmeliyiz.

Kas Yapma Hareketleri

  • Mekik çekme hareketi
  • Barfiks çekme hareketi
  • Şınav çekme hareketi
  • Sehpa dips hareketi
  • Dips hareketi
  • Bench press hareketi
  • Plyometric press up hareketi
  • Chest press hareketi
  • Bear crawl hareketi

Kas Yapma Hareketlerine Başlarken Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar

  • Hareketlere başlanılmadan önce 30-45 dakika arasında ısınma hareketleri yapılmalıdır. Isınma hareketleri vücuttaki bağları ve lifleri ısıtarak, olası ters hareket uygulandığında veya ağır hacimlere girildiğinde aniden oluşabilecek kopmaların önüne geçmek amacıyla yapılır. Isınan kas hücreleri ve yağın daha çabuk oluşuma dönüşebilmesi için de oldukça önemlidir.
  • Hareketlere başlanılmadan yapılan ısınma hareketlerinden sonra kesinlikle yapılması gereken açma ve germe hareketi olmalıdır. Bu hareketler çoğu kişi tarafından ısınma hareketleri olarak bilinse de, aslında açma germe işlemi vücuttaki durgun hücrelerin canlanması, oluşumlara hızlı tepki vermesi, kan dolaşımını hareketlendirmesi için yapılmalıdır. Bu hareketler 10-15 dakika arasında yapılmalıdır.
  • Her zaman kas yapma hareketlerine başlamadan kaldırabileceğimiz ağırlığın en hafif olanlarıyla başlamamız gerekir. Çünkü ağırlığın fiziken olmasa da hacim olarak vücudumuzun alt yapısını buna hazırlamalıyız. Hafif ağırlıkla birkaç dakika devam edildikten sonra normal çalışma ağırlığımıza dönebiliriz. Bunu uygulamamız halinde vücudumuzun belli kısımlarındaki derilerde yırtıklar görülebilir. Buna cilt yırtığı da denilmektedir.

Kas Yapma Hareketlerini Uygulama Aşamasında Dikkat Edilecek Hareketler

  • Hareketleri uygulama aşamasında kişilerin hareketlerin pozisyonlarına göre aniden eğilip doğrulma veya oturup kalkma gibi durumlara dikkat etmesi gerekiyor. Bu durumlara dikkat edilmediği takdirde aniden vücut omuriliğinin hareketlenmesine ve eklemlerin hareket sağlamasından dolayı fıtık denilen rahatsızlık başımıza gelebilir. Özellikle boyun ve bel bölgelerimiz bu durumlara daha müsait oldukları için kesinlikle en çok bu bölgelerimize dikkat etmeliyiz.
  • Kişilerin kaldırabilecekleri kuvvetlerin ve dirençlerinin fazlasına zorlanması durumunda tendon kopmaları, kas yırtılmaları ve aniden oluşabilecek kırıklar meydana gelmektedir. Kas yapma hareketlerini uygularken kaldırılabilecek en uygun ağırlık tercih edilmelidir. Fazla ağırlık kaldırayım, daha kısa zamanda veya daha çok kas kütlesi artsın diye olaya bakacak olursak yanlış hareket etmiş oluruz. Çünkü gereğinden fazla kaldırılan ağırlık ne aşırı kas yapar ne de kısa sürede kasların oluşumunu sağlar.

Kas yapma hareketleri, kişilerin zaman bakımından ve uzaklık açısından illa spor salonları, eğitim alanları ve çalışma alanları gibi yerleri tercih etmesi üzerine yapılacak hareketler değildir. Kişilerin evlerinde kas yapma potansiyeli gerektirecek araçları sağladıktan sonra da çok basit şekilde bu hareketleri uygulayabilmektedir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

soru

İltikaullah

12 Temmuz 2024 Cuma

Kas yapma hareketlerine başlamadan önce hangi bölgelerimize kas yapacağımızı belirlememiz gerektiğini biliyorum ama set aralarında vücudu dinlendirme süresi neden 30-45 saniye olarak öneriliyor?

Cevap yaz
1. Cevap
cevap

Admin

İltikaullah, kas yapma hareketleri sırasında set aralarında dinlenme süresinin 30-45 saniye olarak önerilmesinin sebebi, kasların yeterince toparlanması ve bir sonraki sete hazır hale gelmesidir. Bu süre, kasların enerji depolarını tekrar doldurması ve laktik asit birikiminin azalması için gereklidir. Ayrıca, bu dinlenme süresi kas büyümesini teşvik eden uygun bir anabolik ortam yaratır. Bu şekilde, kaslarınızı daha etkili şekilde çalıştırabilir ve gelişimlerini maksimize edebilirsiniz.

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kol Hareketleri Nelerdir?

Kol Hareketleri Nelerdir?

Zumba Hareketleri Nasıl Yapılır?

Zumba Hareketleri Nasıl Yapılır?

Dönme Hareketi Nelerdir?

Dönme Hareketi Nelerdir?

Fizik Kuvvet ve Hareket Çeşitleri

Fizik Kuvvet ve Hareket Çeşitleri

Evde Egzersiz Hareketleri Göbek Eritme

Evde Egzersiz Hareketleri Göbek Eritme

Güncel

Bel İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Bel İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Boy Uzatma Hareketleri Nelerdir?

Boy Uzatma Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Kuvvet ve Hareket Türleri ve Özellikleri

Kuvvet ve Hareket Türleri ve Özellikleri

Bel Hareketleri Nelerdir?

Bel Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Sırt Kası Hareketleri Nelerdir?

Sırt Kası Hareketleri Nelerdir?

Bağlantısızlar Hareketinin İlkeleri

Bağlantısızlar Hareketinin İlkeleri

Hamilelikte Bebek Hareketleri Nelerdir?

Hamilelikte Bebek Hareketleri Nelerdir?

Yanları Eritme Hareketleri Nelerdir?

Yanları Eritme Hareketleri Nelerdir?