Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?
12 Temmuz 2024

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Deadlift hareketi, sırt bölgesi çalışmalarında kullanılan en önemli egzersizlerden biridir. Bu hareket sayesinde tüm sırt kasları etkin bir şekilde çalıştırılmış olur. Deadlift, sırt bölgesi için çok önemli olmasına rağmen, yanlış yapılması durumunda kaslara ve bel bölgesine ciddi hasar verebilecek bir harekettir. Yanlış uygulandığında tüm yük bel omurlarına bineceği için belde ciddi ve geri dönüşü zor sakatlıklara neden olabilir.

Deadlift Hareketi ile Hangi Bölgeleri Çalıştırırız?

Deadlift hareketinin öncelikli amacı bel, sırt, kalça ve bacak kaslarını çalıştırmaktır. Ancak bu sırada kol ve omuzdaki küçük kas gruplarını da çalıştırmış olursunuz. Vücutta hareket sırasında en fazla hangi kas gerginse, o anda oradaki kasları çalıştıran hareketi yapıyorsunuz demektir.


  • Uzun barın arkasına geçin ve ayaklarınızı barın 1-3 cm gerisine yerleştirin.
  • Ayaklarınızı omuz hizasında biraz fazla açıp birbirine paralel olacak şekilde durun.
  • Ellerinizle barı kavrarken omuz genişliğinden 4-5 cm daha fazla genişlik bırakmaya dikkat edin.
  • Başınızı hareket boyunca karşıya doğru bakacak şekilde tutup bu pozisyonu bozmayın.
  • Kalkma esnasında yükü diziniz düzleşinceye kadar bacaklarınıza verin ve barı mümkün olduğunca vücuda yakın tutmaya özen gösterin.
  • Barı en üst zirve noktada 1-2 saniye bekleterek tutun ve düzgün bir şekilde yere bırakın.

Bu hareketler sırasında olabilecek sakatlıklara önlem amacıyla ağırlık kemerleri kullanılabilir. Çünkü çoğu sporcu bu tür sakatlık bırakabilecek hareketler sırasında koruyucu önlemler almaktadır. Diğer bir koruyucu önlem ise başınızı dik tutmanız ve nefesinizi düzenli bir şekilde kontrol etmenizdir. Bu sayede sakatlık risklerini ciddi oranda azaltmış olursunuz. Ayrıca, Deadlift hareketini yıllarca spor yapmış profesyonel sporcular bile yanlış yapabilmektedir. Bu yüzden tek seferde yapmaya çalışmak veya ağırlığı gereğinden fazla artırmak sakatlık risklerini bir hayli artıracaktır. Bu durumu göz önünde bulundurarak hareketi dikkatli bir şekilde uygulamalısınız.

Deadlift hareketi hakkında bilinmesi gereken diğer önemli noktalar şunlardır:

  • Deadlift, vücudun büyük kas gruplarını çalıştırdığı için oldukça enerji tüketen bir harekettir. Bu nedenle antrenman programlarınızda deadlift sonrası dinlenmeye özen göstermelisiniz.
  • Hareket sırasında doğru formu korumak için ayna karşısında çalışabilir veya bir antrenörden destek alabilirsiniz.
  • İlk başta düşük ağırlıklarla başlayarak kaslarınızın ve eklemlerinizin bu hareketi öğrenmesine olanak tanıyın.
  • Deadlift yaparken ayakkabı seçimi de önemlidir. Düz tabanlı ayakkabılar kullanarak zemine daha iyi basabilirsiniz.
  • Isınma hareketleri yaparak kaslarınızı ve eklemlerinizi deadlift için hazırlayın. Isınmadan ağır deadlift setlerine başlamaktan kaçının.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

soru

Varlık

12 Temmuz 2024 Cuma

Deadlift hareketini yaparken barı kavradığımda omuz genişliğinden 4-5 cm daha fazla genişlik bırakmamız gerektiği söylenmiş, fakat bu durum bende denge kaybına neden olabilir mi?

Cevap yaz
1. Cevap
cevap

Admin

Varlık, deadlift hareketinde barı kavrama genişliği kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Omuz genişliğinden 4-5 cm daha geniş bir kavrama, genellikle daha rahat bir tutuş sağlar ve omuz eklemlerine fazla yük bindirmemek için önerilir. Ancak, denge kaybı yaşıyorsanız, bu durum tutuş genişliğinizle ilgili olabilir. Kendi vücut yapınıza ve rahatlığınıza uygun olan kavrama genişliğini bulmak için farklı genişlikleri deneyebilirsiniz. Ayrıca, bir antrenörle çalışarak doğru formu ve genişliği belirlemeniz faydalı olabilir.

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Yağ Yakan Hareketler Nelerdir?

Yağ Yakan Hareketler Nelerdir?

İlginizi Çekebilir

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Dünyanın Günlük Hareketinin Sonuçları Nelerdir?

Dünyanın Günlük Hareketinin Sonuçları Nelerdir?

Yağ Eritme Hareketleri Nelerdir?

Yağ Eritme Hareketleri Nelerdir?

Tektonik Hareketler Nelerdir?

Tektonik Hareketler Nelerdir?

Evde Egzersiz Hareketleri Göbek Eritme

Evde Egzersiz Hareketleri Göbek Eritme

Güncel

Evde Spor Hareketleri Nelerdir?

Evde Spor Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Break Dans Hareketleri Nelerdir?

Break Dans Hareketleri Nelerdir?

Beden Hareketleri Nelerdir?

Beden Hareketleri Nelerdir?

Evde Omuz Genişletme Hareketleri Nelerdir?

Evde Omuz Genişletme Hareketleri Nelerdir?

Bale Hareketleri Nelerdir?

Bale Hareketleri Nelerdir?

İki Boyutta Bağıl Hareket

İki Boyutta Bağıl Hareket

Biceps Hareketleri Nelerdir?

Biceps Hareketleri Nelerdir?

Crunch Hareketi Nasıl Yapılmaktadır?

Crunch Hareketi Nasıl Yapılmaktadır?