Body Hareketleri Nelerdir?
07 Temmuz 2024

Body Hareketleri Nelerdir?

Body Hareketleri

Body hareketleri, günümüzde çok çeşitli ve kapsamlı bir yelpazeye sahiptir. 300'den fazla farklı hareketle, vücudun çeşitli bölgelerini hedeflemek mümkündür. Bu hareketlerin kontrollü bir şekilde yapılması önemlidir, çünkü hatalı uygulamalar sakatlanmalara neden olabilir. Vücut geliştirmek isteyen bireylerin ilk başvurduğu yöntemlerden biri olan body hareketleri, genellikle spor salonlarında eğitmenler eşliğinde gerçekleştirilir.

Body hareketleri, her zaman aynı kas grubunu hedeflemez. Yapılan egzersizler, vücut alışana kadar zorlayıcı gelebilir. Ancak, aynı kas grubunu sürekli çalıştırmak yerine, farklı kas gruplarını hedefleyen hareketlerle çeşitlilik sağlanmalıdır. Body hareketleri, en küçük yaştan ileri yaşlara kadar herkes tarafından yapılabilir. Bazı hareketler zorlayıcı olabilirken, bazıları daha hafif ve kolaydır. Ancak, hafif hareketler dahi ısınma hareketleri yapılmadan uygulanmamalıdır.

Karın Hareketleri

  • Chair Leg Raise: Bu hareket için öncelikle dirsek hizasında bir destek bulmanız gerekecektir. İki taraftan dirsek altından destek alarak ayaklarınızı öne doğru kaldırın. Ayakta yapılan bir hareket olduğu için kolay gibi görünebilir, ancak zorlayıcıdır.
  • Plank: Evde de yapılabilecek bir harekettir. Oldukça kolay olduğu için başlangıç seviyesindeki kişiler için tavsiye edilir. Yere yüzüstü uzanarak dirseklerinizi yere koyun ve bu pozisyonda durabildiğiniz kadar durun. Bu hareketi sık sık tekrarlayabilirsiniz.
  • Weighted Hanging Knee Raise: Bu hareket için asıldığınızda ayaklarınızın yere değmeyeceği bir yüksekliğe ihtiyacınız olacaktır. Asıldıktan sonra ayaklarınıza aldığınız 2-4 kiloluk ağırlıkları havaya kaldırıp bırakın. Bu hareketi setler halinde yapabilirsiniz.

Göğüs Hareketleri

  • Dumbbell Fly: Birçok kişinin bildiği bu hareket, göğüs geliştirmede büyük etkiye sahiptir. İki adet dambıl gerektirir. Sert bir zemine sırtüstü yatarak dambıl olan kollarınızı öne doğru açıp kapayın.
  • Guillotine Press: Klasik halter hareketidir. Sert bir zemine sırtüstü yatarak halterleri kaldırıp indirebilirsiniz. Spor salonu ekipmanlarına ihtiyaç duyulabilir.
  • Barbell Pullover: Küçük halter ya da dambıl gerektirir. Elde bulunan ağırlıkları kollarınızı kırmadan arkaya doğru indirip kaldırabilirsiniz.

Kanat Hareketleri

  • Wide Grip Pull-Up: Kanat geliştirmede etkili olan bu hareket, barfiks olarak da bilinir. Boyunuzun hafif üzerinde bir yükseklikte sağlam bir askıya ihtiyacınız olacaktır. Bu askıya ellerinizle tutunarak boynunuz askı üzerine gelecek şekilde kendinizi kaldırıp bırakabilirsiniz.
  • Dumbbell Grip: Ayakta bacaklarınızı hafif açarak yanlara doğru dumbbell'ları kaldırıp indirerek yapılan bir harekettir. Bu hareket, kanat kaslarını etkili bir şekilde çalıştırır.

Ekstra Bilgiler

Body hareketlerini yapmadan önce mutlaka ısınma hareketleri yapılmalıdır. Isınma hareketleri, kasları ve eklemleri egzersize hazırlayarak sakatlanma riskini azaltır. Ayrıca, egzersiz sırasında doğru nefes tekniklerini kullanmak da performansı artırır ve kasların oksijenlenmesini sağlar.

Egzersiz sonrası soğuma hareketleri yapmak, kasların toparlanmasına yardımcı olur ve kas ağrılarını azaltır. Ayrıca, düzenli olarak yapılan body hareketleri, genel sağlık ve fitness seviyesini artırır, metabolizmayı hızlandırır ve kilo kontrolüne yardımcı olur.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Hareket Enerjisine Örnekler

Hareket Enerjisine Örnekler

Popüler İçerikler

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Beden Eğitimi Hareketleri Nelerdir?

Beden Eğitimi Hareketleri Nelerdir?

Basen Hareketleri Nasıl Yapılır?

Basen Hareketleri Nasıl Yapılır?

Bacak Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Bacak Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Bağlantısızlar Hareketinin İlkeleri

Bağlantısızlar Hareketinin İlkeleri

Aerobik Hareketleri Nelerdir?

Aerobik Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Alt Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Alt Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Evde Zayıflama Hareketleri Nelerdir?

Evde Zayıflama Hareketleri Nelerdir?

Omuz Genişletme Hareketleri Nelerdir?

Omuz Genişletme Hareketleri Nelerdir?

Tibetin 5 Hareketi Nelerdir?

Tibetin 5 Hareketi Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Kalça Hareketleri Nelerdir?

Kalça Hareketleri Nelerdir?

Squat Hareketleri Nelerdir?

Squat Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Mide Hareketleri Nelerdir?

Mide Hareketleri Nelerdir?

Baldır Eritme Hareketleri Nelerdir?

Baldır Eritme Hareketleri Nelerdir?

İki Boyutta Bağıl Hareket

İki Boyutta Bağıl Hareket

Sırt Kası Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Sırt Kası Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Egzersiz Hareketleri Nelerdir?

Egzersiz Hareketleri Nelerdir?

Boyun Hareketleri Nelerdir?

Boyun Hareketleri Nelerdir?

Kardiyo Hareketleri Nelerdir?

Kardiyo Hareketleri Nelerdir?

Evde Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

Evde Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

Sırt Kası Hareketleri Nelerdir?

Sırt Kası Hareketleri Nelerdir?

Bale Hareketleri Nelerdir?

Bale Hareketleri Nelerdir?

Hareket Formülleri Nelerdir?

Hareket Formülleri Nelerdir?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Arka Omuz Hareketleri Nasıl Yapılır?

Arka Omuz Hareketleri Nasıl Yapılır?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Doğrusal Hareket Formülleri Nelerdir?

Doğrusal Hareket Formülleri Nelerdir?

Esneme Hareketleri Nasıl Yapılır?

Esneme Hareketleri Nasıl Yapılır?

Boks Hareketleri Nelerdir?

Boks Hareketleri Nelerdir?