Omuz Kası Geliştirme Hareketleri Nelerdir?
13 Temmuz 2024

Omuz Kası Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Omuz Kaslarını Geliştirme Hareketleri

Sporun insan sağlığı açısından oldukça önemli bir yere sahiptir. Vücudun direncini artıran spor, hem enerjik olmamıza hem de iyi bir fiziki görünüm elde etmemize yardımcı olur. Bu nedenle hayatımızda spora mümkün olduğunca yer verilmeli ve düzenli bir şekilde spor yapmaya gayret edilmelidir. Vücudun en zor gelişen kaslarından biri olan omuz kaslarını evde rahat bir şekilde geliştirmek mümkündür. Omuz kaslarını geliştirmek için bir çift dambıl yeterli olacaktır.

Omuz Kaslarını Geliştirmenin Önemi

Omuz kaslarını geliştirmek, güçlü bir yapı kazanmamıza ve iyi bir görünüm elde etmemize yardımcı olur. Ancak kas geliştirme hareketlerinin tamamının yavaş bir şekilde yapılmasında fayda vardır. Hızlı bir şekilde yapılan hareketler bedenimizi yorar ve faydalı olmaz. Ayrıca, ağırlıklarla yapılan çalışmalarda dambıl ağırlığının çok fazla olmaması gerekmektedir. Setleri tamamlayabilecek kadar ağırlıklar tercih edilmelidir ve vücut çok fazla zorlanmamalıdır. Aksi takdirde kaslarda yırtılmalara ve sakatlanmalara sebebiyet verebiliriz. Omuz kaslarının gelişmesi için önemli olan bir diğer faktör de beslenmedir. Düzenli olarak beslenilmeli ve asitli içeceklerden uzak durulmalıdır. Günlük olarak protein içeren yiyecekler tüketilmelidir.

Omuz Kaslarını Geliştirme Hareketleri

Dumbbell Press

  • Bu hareket sırtın destek alarak yapılır. Sırt desteği olan bir cisim üzerine oturulur.
  • Dambıllar ele alınır ve avuç içi yukarı bakacak şekilde tutulur.
  • Daha sonra dambıllar omuz hizasına kadar kaldırılır. Omuz hizasına gelen dambıllar avuç içi karşıya bakacak şekilde çevrilir ve yavaş yavaş bırakılır.
  • Bu harekette önemli olan unsurlardan biri de nefes kontrolünün iyi bir şekilde yapılmasıdır. Ağırlık yukarı kaldırılırken nefes alınır, bırakılırken nefes verilir.
  • Hareketin üç set üzerinde on defa yapılması gerekmektedir.

Dumbbell Raise

  • Bu hareket dik bir vaziyette ayakta durularak yapılır.
  • Dambıllar ele alınır ve sırt bölgesi dimdik olacak şekilde ayarlanır.
  • Dumbbell Raise hareketinde avuç içleri vücuda bakmalıdır ve dirseklerde çok az bir bükülme olmalıdır.
  • Daha sonra her iki kol da aynı anda omuzdan çekilerek kaldırılır.
  • Bu harekette de nefes alışveriş kontrolü yapmak gerekmektedir.
  • Bu hareket yeni başlayanlar için günde iki set üzerinde on defa yapılmalıdır. İkinci haftadan sonra ağırlıklar artırılarak üç set üzerinden on defa yapılarak devam edilmelidir.

Power Partials

  • Power Partials hareketi ayakta yapılır. Ayaklar omuz genişliğinde açılır ve dik bir şekilde pozisyon alınır.
  • Harekette avuç içlerinin vücuda bakması gerekmektedir.
  • Bu harekette de dirseklerde hafif bir bükülme olmalıdır. Eğer dirsekler gereğinden fazla bükülürse hareketin omuz kasına vermiş olduğu etki azalır.
  • Daha sonra her iki kol aynı anda omuz seviyesine gelecek şekilde kaldırılır.
  • En üst noktada bir saniye kadar beklendikten sonra yavaş yavaş kollar aşağı bırakılarak hareket tekrarlanır.
  • Yeni başlayanlar için ilk haftalarda hareketin iki set üzerinde yedi defa yapılması gerekmektedir. İlerleyen dönemlerde üç set üzerinde on kere yapılmalıdır.

Ekstra Bilgiler

Omuz kaslarının gelişiminde sadece ağırlık kaldırmak değil, aynı zamanda esneme hareketleri ve kardiyo egzersizleri de önemlidir. Bu tür egzersizler, omuz kaslarının daha esnek ve güçlü olmasına yardımcı olur. Ayrıca, omuz kaslarını çalıştırırken doğru formu korumak sakatlanmaları önlemek için kritiktir. Yanlış formda yapılan egzersizler omuz eklemine ve kaslarına zarar verebilir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Mide Hareketleri Nelerdir?

Mide Hareketleri Nelerdir?

Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Tekvando Hareketleri Nelerdir?

Tekvando Hareketleri Nelerdir?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Fitness Omuz Hareketleri Nelerdir?

Fitness Omuz Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Dünyanın Şekli ve Hareketleri Nelerdir?

Dünyanın Şekli ve Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Karete Hareketleri Nelerdir?

Karete Hareketleri Nelerdir?

Esnetme Hareketleri Nelerdir?

Esnetme Hareketleri Nelerdir?

Yeryüzünde Hareket Çeşitleri

Yeryüzünde Hareket Çeşitleri

Baldır Eritme Hareketleri Nelerdir?

Baldır Eritme Hareketleri Nelerdir?

Spor Hareketleri Nelerdir?

Spor Hareketleri Nelerdir?

Basmacı Hareketi Nelerdir?

Basmacı Hareketi Nelerdir?

Karın Hareketleri Nelerdir?

Karın Hareketleri Nelerdir?

Germe Hareketleri Nasıl Yapılır?

Germe Hareketleri Nasıl Yapılır?

Triceps Hareketleri Nelerdir?

Triceps Hareketleri Nelerdir?

Plank Hareketinin Yararları

Plank Hareketinin Yararları

Evde Fitness Hareketleri Nelerdir?

Evde Fitness Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Basen ve Kalca Eritme Hareketleri Nelerdir?

Fizik Kuvvet ve Hareket Çeşitleri

Fizik Kuvvet ve Hareket Çeşitleri